Sidlista

onsdag 30 september 2009

Prima


Ni har väl inte missat de underbara pappren från Prima? Jag har lekt lite med dem och såhär blev det:

Jag har använt läckra Fruity Jungle som bakgrund och sprayat med mask och glimmer mist. Klockorna på bakgrunden till höger är stämplar från Crafty Individuals - du får hela 14st olika på ett och samma ark! Bakom fotot skymtar dessutom ett anteckningskort från Jenni Bowlin, där jag skrivit lite om mammas söta moster Tora.

I ett av fotots hörn har jag öst på med Primas vackra Hydrangeas, Trellis Roses och minirosor. De rödrosa rosorna underst är utklippta ur pappret Sunset Bonfire.

Här föreställer fotot min gammelmormor Emma (jo, det är därifrån jag fått mitt namn!;-)). Som tidigare har jag sprayat med glimmer mist och stämplat klockor på pappret Mango Cherries. I övrigt har jag använt Primas läckra spets, Inkidos pärlor och rosor i alla möjliga storlekar, bl a denna.

Det vita arket som sticker fram under fotot kommer från en av Primas blomförpackningar. Jag målade det med akrylfärg bara ;-)

Visst är klockorna snygga?!

/ Emma

2 kommentarer:

Tesa/Therese sa...

Supersnygga LO. Härliga färger och detaljer. Kram

Cath. sa...

Härliga LOer! Nu blev jag sugen på att scanna in gamla foton ch scrappa. Tack för inspirationen!