Sidlista

torsdag 19 november 2009

Alster med en gnutta humor ;-)

Nu ska ni få skratta lite... näedå skämt åsido, men jag hade ett par härliga kort från min pappas ungdom som jag gärna velat scrappa. De är små, så jag bestämde mig för att sätta ihop flera stycken tillsammans på en layout:

Jag har använt en mask på bakgrunden Ivy och sprayat med glimmer mist Olive Vine. Pappret kommer från Stampington och jag associerade det direkt med en ritning på någon slags anläggning. Just därför tyckte jag det passade då fotona är tagna under pappas militärtjänstgöring. Ja ni ser ju fotot längst upp, hihi...

Väseräven är min pappas smeknamn - Väse är en liten ort, varför han är en räv vet jag inget om :)

Klockstämplarna har jag använt både direkt på pappren och på andra papper som jag sprayat med masker, klippt ut och lackat.

Jag tyckte att "planritningspappret" även skulle passa till inflyttningskort, som jag gjort här. Bakgrunden är Dots Butter och de utklippta äpplena kommer från Sassafras Lass. Jag knöt en bit tyll runt mönsterpappret och skrev hälsningen med Jenni Bowlins stickers - som alldeles snart anländer i alla färger till shoppen!

/ Emma

1 kommentarer:

Anonym sa...

Jättläckert! Du är SÅ enormt duktig! Jag får massor av inspiration,tack!