Sidlista

onsdag 25 november 2009

En julestrut till fönstret


Strutar
hör verkligen julen till! Man kan antingen köpa färdiga pappstrutar och altra (hittas i diverse välsorterade butiker) eller så kan man göra en själv av papper. Här finns en beskrivning på hur man gör sin egen.

Min strut är klädd med papper från Inkido och utklippt motiv från Graphic 45 med pärlor. Under motivet klädde jag också struten ytterligare med silkespapper. Längst upp fäste jag tyll och bollfrans. Jag fäste avslutningsvis natursnöre på insidan av struten för en enkel upphängning.

Allt är fäst med dubbelhäftande tejp förutom snöret, som jag limmade.

Jag använde en färdig strut och gjorde så att jag klädde den med hela papper direkt utan att skära ut någon storlek på dem, och skar sedan bort överflödet runt strutens öppning. Egentligen skulle man kunna räkna och mäta ut måttet på pappren som behövs, men det tyckte jag verkade för krångligt ;-)

/ Emma

1 kommentarer:

Scraprookie sa...

Tack vännen..Så fina,.. har tänkt så länge att jag ska ha sådana strutar i Bellas gran..blev ju superfint med det pappret!!!KraMeN