Sidlista

tisdag 30 mars 2010

Teljuskort till påsk


Jag gillar att testa nya grejer, och den här gången blev det ett teljuskort med påsktema!

Jag har aldrig tyckt att påsk måste vara gul, liksom jul inte alltid måste vara röd. Rosa och prickigt känns påskigt, så det fick det bli! Pappret jag använt kommer från Prima, och blev extra fint eftersom man ser båda de mönstrade sidorna med denna vikning.

Bakom fickan fäste jag brodyrspets, som jag sen sydde fast ett litet metallkors i. Frampå fickan stämplade jag med en skrivstilsstämpel och distress ink.

welltagen är texten Glad Påsk 4 embossad, men det blev syntes inte så bra på den veckade wellen. Däremot tyckte jag det blev som ett coolt mönster, så jag använde den ändå fast med stämpeln Påsk G ovanpå :)

Pärlor, jag älskar dem! Kan användas till allt :)

Tagen i fickan är infärgad med distressdyna, och lite glitterlim fick pryda runt hålet.

Jag skulle ha gjort en beskrivning på detta, om jag inte hade hittat en jättebra sådan redan. Klicka här för att komma till den mall som jag följt. Sidan är på tyska men man behöver inte förstå, bara titta på bilderna och måtten som står ovanför. Superenkel och pedagogisk!


/ Emma

1 kommentarer:

Unknown sa...

Superfint!!

Sen så vill jag tacka för det underbara kortet jag fick idag!

Stor kram,
Helena