Sidlista

söndag 16 maj 2010

Exempel på användning av runda papper - del 2

För två dagar sen visade jag hur jag använt ett runt papper på ett annorlunda sätt. Idag kommer en annan variant med Pink Paislees kollektion 365 Degrees:

Som bakgrund har jag använt enfärgade Saltillo, med en härlig roströd nyans. Här ser man de flesta pappren från kollektionen, och det runda pappret använde jag helt enkelt som en "grund" längst ned för fotot och dekorationer. Jag skar av ca 1/3 av pappret och fäste ovanpå de andra, och sen började dekorerandet ta fart :)

Bakom fotot stämplade jag först med Crafty Individuals ramstämpel flera gånger. Spetsar från Prima (just denna kommer snart i lager igen) och Inkido fäste jag ovanför den runda formen.

Utklippta mönster från pappren och ord från ett Cosmo Cricket stickersalfabet (som dessvärre är slut i shoppen, men du hittar andra här!)

Korkdekorationerna får jag aldrig nog av, gärna med en pärla i mitten :)

Eller som här med en stor brad mitt i, och med det söta pompom-bandet fäst runtom. Jag har fäst det med lim under korkdekorationen, innan jag limmade fast allt på layouten.

De stora bokstäverna från Pink Paislee är så snygga med de redan ruggade kanterna. Som extra detalj har jag embossat lite "skit i hörnen" på dem, med hjälp av ett hörn på Inkidos stämpel Not Kollage och rött pulver.

/ Emma

3 kommentarer:

SaraG sa...

Wow. Dina alster ser så enkla ut (men på ett bra sätt då!) och ända finns många snygga och kluriga detaljer att upptäcka! :)

Nenne sa...

Det där med stämpeln på bokstäverna blev ju bara FÖR snyggt! Hela LO:n är fantastisk för övrigt! Många underbara detaljer att njuta av och bli inspirerad av!

Emma sa...

Tack så mycket hörrni! :)