Sidlista

tisdag 6 juli 2010

En latte, tack!

Jag är en riktig kaffemoster och älskar alla sorters kaffe - vanligt svenskt, latte, cappucino, iskaffe, ja ALLA sorter! För ett par veckor sedan fick jag en sån här fin latte med ett skummat hjärta, värt att förevigas, eller hur?!


Mitt första DT-paket var fullt av de läckra papprena från My Mind's Eye "Charming". Här har jag använt ett av die-cut papprena som jag skurit till och låtit den fina kanten vara kvar som en bård, även det runda die-cut pappret har jag skurit till och gjort små hål i för att det ska likna papper från en anteckningsbok.


Basen är ett Kraft-papper (jag älskar Kraft-cardstock!) som jag sprayat med blå mist. För att skapa ytterligare effekt med misten använde jag den söta chipboard-kronan som mask när jag ändå ville färga den blå! I övrigt har jag dekorerat med blommor från Prima, charms och Inkidos pärlor.


Vid sidan av kortet har jag satt en liten dekorations die-cut, jag delade den på hälften för att kunna använda den fina snirkeln i min dekorationsklunga i övre vänstra hörnet. Bokstäverna i tyg passade perfekt i färg! De små bokstäverna är från Jenni Bowlin och finns tyvärr inte längre i shoppen, men det har kommit NYA läckra småbokstäver från Jenni Bowlin i härligt somriga färger.

En annan nyhet som precis kommit in i shoppen är de superläckra bingoplupparna i trä, man får alla siffror från 1-31 vilket ger mig en massa idéer till hur man kan använda dem, t ex till en kalender!


Jag gillar att göra en liten dekorationshög i övre vänstra hörnet på mina layouter, det är ju nämligen så att våra hjärnor är tränade till att söka efter en början där (tänk på när man läser!) så det blir en bra startpunkt för blicken. Jag brukar dekorera med samma papper och kanske en blomma och här har jag även ritat en falsk söm som återkommer här och där på layouten.

1 kommentarer:

Mia Erenius sa...

Denna layout tyckte jag väldigt mycket om - Jättefin! Färger och detaljer harmonierar så bra.

Hälsningar
Mia