Sidlista

måndag 5 juli 2010

Sermester och musslor

Något som October Afternoon är riktigt bra på är att göra papper som passar till semesterbilderna. Jag har redan framkallat bilderna från årets västkustbesök, eftersom jag så gärna ville scrappa med dessa papper :)

Jag har använt pappret Great Find som bakgrund, perfekt med en stor karta som passar temat! Sen öste jag på med tillhörande Shape Stickers och lite grön strass här och där.

Texten handlar om semestern och jag skrev den på datorn. Bokstäverna är 3D-lackade, och kommer också från samma ark som de andra stickersen.

Jag har alltid varit en sån där som samlar minnen, så på semestern var jag ju "tvungen" att plocka lite snäckor och musslor. Självklart anpassade jag plockandet efter storlek, ju mindre detso bättre för då kan jag scrappa med dem också :) Jag fäste musselskalen med en tunn limsträng Scotch längs kanterna, och nu sitter de som berget!

Jag är just nu tokig i Tim Holtz läckra charms, och här tyckte jag de fina vingarna passade så fint.

/ Emma

2 kommentarer:

Nenne sa...

Det här är så snyggt, Emma, jag tror jag svimmar!! ;)

Emma sa...

Tack Jenny, va go du är :)