Sidlista

torsdag 2 september 2010

En helt vanlig morgon!


När jag fick hem de läckra svart/vita 7gypsies-papprena i serien Paddington blev jag så sugen på att göra ett minialbum. Eftersom jag ville göra ett album med min son i mjuka färger så valde jag att färga in alla papper med olika distressfärger. Det gav en riktigt lyckad och mycket personlig touch till albumet.


Jag fick ju en iPhone i somras och nu är jag helt såld på att leka med alla olika "appar" (applikationer) som finns, nyligen laddade jag hem Hipstamatic-appen som ger lite skitiga, dåliga bilder som de ovanliga plastkamerorna "Hipstamatic" en gång gav. Inspirerad till att ta helt vanliga bilder på helt vanliga vardagshändelser så fotade jag lite en helt vanlig morgon på väg till förskolan!


För att få en enhetlig känsla i albumet så skrev jag ut vissa nyckelord, med ordboksbeskrivningar till varje ord, som jag skrev ut på vitt, hårt papper - såsom morgon, trött, förskola, glad och mor. Dessa lappar färgades in med samma färger som de mönstrade papprena, varje uppslag har sin egen färgkombination - olika men ändå lika!

Dessutom har jag använt journalingstickers genomgående på sidorna för att ytterligare binda ihop albumet.


Stämplar (det set jag använt är slut men jag hade hellre haft det HÄR matchande papprena!), pärlor, knappar och blommor går också de igen på varje sida.


Fina band och metalldekorationer återkommer också här och där.


Jag har använt en Ink Blending Tool för att färga in sidorna med färgerna Spun Sugar, Tumbled Glass, Shabby Shutters, Spiced Marmalade och Walnut Stain. Dessutom har jag sprayat med Glimmer Mist på cardstocken.


På ringarna som håller ihop albumet har jag knutit fina band och natursnöre.





1 kommentarer:

Unknown sa...

Å vilket fint album, underbar idé att ta tillvara och minnas de små vardagsstunderna.
Läckert att färga in de svartvita papprena!