Sidlista

söndag 5 september 2010

Vi har hittat hem


Min familj och jag har nyligen uppfyllt en dröm vi har haft länge, länge, och köpt en gård på landet, nära havet. Jag växte upp på en gård, så för mig är detta verkligen som att hitta hem, efter att ha bott många år i ett vanligt villaområde i ett litet samhälle.

Jag njuter av vidderna och av att kunna gå ut i vår alldeles egna skog och lyssna till fågelsången och se spår efter allehanda vilda djur. Eller, ja, alla spår är ju inte så trevliga förstås. Vi hade påhälsning av några inte helt rumsrena nassar häromnatten, och de hade partajat lite i kanten av vår gräsmatta. Men sånt får man nog stå ut med om man ska bo på landet.

Jag var ju naturligtvis tvungen att scrappa om vår lilla gård, och papprena från 7Gypsies Conservatory visade sig passa perfekt, med sin vintagestil och sitt naturtema. Även den fina berlocken kommer från 7Gypsies, och den heter Fortune. Den får sitta med för att symbolisera den tur vi hade som hittade det här stället.

Övrigt material jag har använt är Alchemy Isis-blommor och spets från Prima, chipboardknappar och bokstäver från Graphic 45, Irresistible chips från Tattered Angels, natursnöre och chrystal drops.


0 kommentarer: