Sidlista

söndag 3 oktober 2010

Merry Christmas

Jag är förälskad i de här husstämplarna från Crafty Individuals, och jag älskar att färglägga dem, de blir så fina med lite färg. Jag målar med Distresser och vattenpensel.

Här blev det ett julmotiv med dessa spetsiga hus. När jag gjorde det här kortet så tänkte jag på en sån där glasbubbla ni vet, som när man skakar på den, så snöar det innuti.

Embossade vita snöflingor på den gnistrande kalla vinterhimlen. Husen är monterade på distanskuddar för att få lite volym till kortet.

Här har jag dekorerat med halvpärlor från Inkido och så min favorit, en körsbärsblomma samt lite rutigt band knutet i en fin rosett.

Det lila bakgrundspappret kommer från Ladybug & Friends/For a New Beginning.

1 kommentarer:

Pysselbus sa...

Åhh, vilket läckert kort!! Förstår precis vad du menar med "snökulan"... Min första tanke var precis det, när jag såg kortet!

//Linda