Sidlista

fredag 6 maj 2011

Jag är rik...


... för jag har en vän som du!


De underbara Bo Bunny-papprena Gabrielle har så härliga färgställningar i brunt, vitt, aqua och laxrosa. Jag ville förstärka färgerna ännu och använde ett cardstock matchande papprena (Hopi), men jag tyckte det blev lite för stark färg och skar till en remsa i ett mönsterpapper i samma ton och satte på den vänstra sidan.

Jag var ändå inte nöjd, så jag tog fram vit Crackle Paint och kladdade friskt över både mönsterpapper och cardstock och äntligen fick jag den effekt jag ville ha. Dessutom band den vita färgen ihop de båda elementen på var sida om layouten.


Prima-blomma, pins, stickers, camébild, fina tygklädda bokstäver och halvpärlor.


Här använde jag Glossy Accents på bokstäverna. Nedan det fina diecut-pappret i bruna toner.



0 kommentarer: