Sidlista

tisdag 31 maj 2011

Lugn och ro med Skärgårdsliv

Min nya favoritkollektion bland mönstrade papper är helt klart Maja Designs Skärgårdsliv. Färgerna är så samstämda, och pappren har så många fina små detaljmönster, som man först ser när man tittar på dem en och en.


Här har jag använt pappren både som bakgrund och remsor, samt de små remsorna längst ned på pappren som också är mönstrade! Jag har "duggat" lätt med svart Glimmer Mist och stämplat med diverse stämplar (bl a Crafty Individuals). Dessutom älskar jag att smutsstämpla i kanterna, dvs. stämpla igen utan att ta mer färg. Det ger ett läckert nött intryck.


Vimplarna är utstansade med dies från C.C. Designs. Jag gjorde hål i kanten på en av dem och trädde genom ett snöre. Stickersen är lackade med Crackle Accents, och "&" är Tim Holtz snygga plastalfabet. En röd pärla får också vara med, för att ta upp den röda färgen i vimpeln.


Delen av en Prima kristallswirl, som jag tycker förhöjer vilket projekt som helst! Prima-blomman i änden (som syns på hellayout-bilden) är också sprayad med svart Glimmer Mist.


Den runda formen är en "doily" som är utstansad med Cheery Lynns die Kiwi Spirit. Den är otroligt detaljerad och användbar, redan en ny favorit!

2 kommentarer:

LisaVeronica sa...

du är så proffsig! ;)

Emma sa...

Tack Lisa! :)