Sidlista

tisdag 3 maj 2011

Veckans layout v.17

Om det är någon som läser min privata blogg, så vet ni att jag under detta året utmanat mig själv att dokumentera varje vecka och göra en layout i lettersize. Denna vecka besökte jag och dagbarnen en vitsippshage vi har i närheten som bara blir större och vackrare för varje år.

Jag tycker pappret från Webster's Pages serie Laides & Gents passar bra till fotots skira, romantiska uttryck. Den lilla remsan längst ner har jag klippt från bokstavsarket som även titeln är ifrån, tyvärr verkar det som just denna färg är slut men detta finns kvar. På kanterna av pappret har jag målat med vit Crackle Paint och sedan förstärkt sprickorna genom att gnugga lite med Vintage Photo distressdyna.

Kamerastripen är en stämpel från Vilda Stamps och den kommer jag garanterat använda igen, så fin! Klockan har jag klippt ut från ett annat papper ur samma serie. Chipboardknapp samsas med olika blommor och rosor.

Jag tycker pappret i sig är så fint och ville inte överdekorera utan har försökt att förstärka istället. Om jag lyckats kan bara ni säga ;)

0 kommentarer: