Sidlista

tisdag 22 november 2011

Winter Wonderland

Alla har vi våra egna favoriter som vi tycker extra mycket om. Jag t ex har totalt fastnat för Gorjuss mysiga stämplar :) Här har jag använt en av dem till ett vinter- eller julkort, vilket man själv vill:


Det mönstrade pappret från Riddersholm påminde om snöbollar mot en vintergrå himmel, så det fick agera bakgrund tillsammans med vit cardstock som jag rivit för att efterlikna snödrivor.

Lite vitt glitterlim längsmed de rivna kanterna gör det gnistrande och fint. Därefter knöt jag fast en snöflinga i metall med ett snöre runt hela kortet.


Snöflingan från Marianne Design är klarembossad och sen utstansad med Spellbinders runda dies. Till sist fäste jag en lila pärlbrad i mitten, och allt fäster sen mot kortet med hjälp av 3D-kuddar.

Bredvid en lila "sparkler" från Webster's med pärla i mitten, och texten nedanför är också en Marianne-stämpel. På kortets kant har jag använt en stans från Martha Stewart och färgat med lite vit stämpeldyna.


1 kommentarer:

Jasmine - säljer handgjorda kort sa...

Riktigt fint kort! Jag håller med om att stämpeln är väldigt söt.
Kram