Sidlista

måndag 6 februari 2012

Fåtölj med förvaring

Idag tänkte jag visa en fåtölj jag gjort. Den har en liten förvaring om man lyfter på kudden. I inlägget under detta finner du en enkel beskrivning.

Detta fantastiskt söta papper är från Magnolia, serien Sweet Crazy Love Paris Red Peony. Som bas har jag använt ett beige cardstock. Alla kanter är distressade med Tim Holtz Vintage Photo. Detta rosa band från Webster´s Pages med volang blev passande till.


Jag sydde en liten kudde av en spetsbit jag hade i mina gömmer och fyllde den med vadd. Till sist satte jag dit rosa brads och det rosa bandet.



Under kudden finns en liten lucka för förvaring. För att lätt kunna öppna luckan satte jag dit en nyckel, som man kan dra i för att få upp luckan. Denna nyckel är 23mm stor.

Längst ner i lådan har jag lagt spets och målat kanterna med akrylfärg.


På baksidan gjorde jag som en liten ficka av samma mönsterpapper från Magnolia, klippte ut små rosor från pappret som jag dekorerade fåtöljryggen på. Vita hydrangeas varvades med rosorna. En läcker stor rhinestone från Glitz - Beautiful Dreamer fick pryda toppen. En Prinsessa är en stämpel från Vilda Stamps.


Så vill Du prova på att göra en fåtölj, scrolla ner till nästa inlägg.

7 kommentarer:

Kristina ScrapSalig sa...

Så läckert och annorlunda! Verkligen välarbetat och kreativt alster! Fiffigt med nyckeln som "handtag".

Ha det toppen!

Anette sa...

Meeeen såå gulligt!

Nina(niwa) sa...

sååå sött!!

Emma på Scraplagret sa...

Nu ligger mallen i inlägget under :)

Annelie sa...

Du e galen : ) såååå himla söt!!!

Ziro sa...

Otroligt vacker! Det blommiga pappret passar perfekt och den lilla söta sittkudden är ju för underbar! Bra beskrivning också!

Majsan sa...

ÅÅH wow så underbart vackert, man blir ju stum. Jag blir såå imponerad, helt otroligt vacker!!
Tack för beskrivningen!!