Sidlista

tisdag 10 juli 2012

Mixed Media sommar

Hej på er! Idag tänker jag visa ett uppslag i min art journal pärm från Prima. Det är för mig verkligen befriande att jobba i denna bok, ja med Mixed Media över huvudtaget. Jag slipper tänka att allt ska vara rakt och tänka på allt som ska matcha. Här kör jag på, har riktigt skoj och det blir aldrig som jag tänkt från början och det tycker jag är riktigt spännande.

Jag började lägga ett lager med rosa gesso från Claudine Hellmuth som jag smetade ut med ett gammalt kontokort. Jag fönade och fortsatte sedan med en stencil från DylusionsChequered Dots.
På stencilen lade jag texture paste från Daler-Rowney som jag också smetade ut med kontokortet.
Då det torkat mistade jag med Dylusions färgstarka sprayer.


Här har jag stämplat med två kit från DylusionsBags of bunting och vågorna från Further Around the Edge. Papper jag använt till denna sida är från Tim HoltzPaper Stash Destinations. Det är bokstäverna SOL samt texten under tjejerna.


 

Övrigt är vit penna, kritor från Neo Color II och gamla bilder på Graphic45 badbrudar :-)

0 kommentarer: