Sidlista

onsdag 26 juni 2013

Tripp, Trapp och Trull!

När vi var på semester för några veckor sedan sov vi en natt i Varberg. På kvällen tog vi en helt underbar promenad längs med havet! Vid en mur stannade min son och såg vilka fina skuggor det blev. Såklart plockade den scrappande mamman fram kameran och förevigade Tripp, Trapp och Trull!

Till mitt foto ville jag använda ganska milda färger och en stillsam design för att inte ta fokus från fotot. Jag valde Primas vackra serie Lyric och ett grått papper som bakgrund.
Jag använde min suveräna Doily stans från Martha Stewart för att skapa egna Doilys från pappret Premier. Sedna figurklippte jag en del från Orchestra och Overture.
De söta blommorna som passar perfekt i färg kommer från Magnolia. Jag har använt Chabby Chic Dahlias i Black Tinsel och Vintage Lilys i Old Pink och Old Red.
Den lilla Bannern har jag klippt ut från Tempo som en lekfull detalj. Titeln har jag skapat av bokstäver från Prima som heter Prima Lyric och Prima Lyric Uppercase.

Nästa gång jag bloggar har det hunnit bli juli!!! Ni glömmer väl inte att njuta av varje dag HELA sommaren!

Många kramar från Ulrika aka LillBlomman!


0 kommentarer: