Sidlista

onsdag 24 juli 2013

En söt minibyrå

Idag har jag fixat till en rätt tråkig pappersbyrå så att den blir en fin presentask. Har man ingen färdig minibyrå kan man göra en själv genom att limma ihop stora eller små tändsticksaskar och sedan klä dem med papper. Sist visade jag ju ett väldigt rosa kort och jag fortsätter med ett rosa tema. Det är ju så fint!

Jag är alltid väldigt noga när jag klär askar att klä dem på alla sidor och även inuti lådorna. Ofta målar jag alla kanter men idag ville jag inka med brunt så jag lät sidorna vara vita. På så sätt fäster det bruna bäst.

Jag har använt papper från Magnolias söta kollektion Magnolia with love och Once upon a time. Byrån har jag klätt med pappret som heter Rose Romance. Det är ett jättesött papper som passar till min lite gammaldags stil som jag skapat i här.

Jag måste visa er hur jag löste problemet med fötter på byrån! Det var ju mässingsfärgade knoppar på byrån så jag ville ha fötter i samma färg som dem. Sätter man små fötter under asken så blir det direkt mer autentiskt och inte bara en platt ask. Jag hittade små minibjällror i mina gömmor som jag rensade på lite öglor och sedan limmade fast under. Visst blev det bra och himla smart att kunna använda något jag redan hade!

Denna gången klädde jag enbart lådornas bottnar och då med ett rosa fint papper som heter Red Rose Ornament.

På min Tag använde jag också samma papper som till minibyrån. Jag hade bara små minibitar kvar så att klä en Tag passade perfekt. Jag dekorerade med Magnolia Vinatge Lilys, minirosor, Prima Giselle flowers , Wild Roses och en söt liten Kerub från Magnolia. Jag skruvade bort öglan på Keruben som kallas för Little white vintage angels. Jag gjorde en banner och stämplade min text på och så knöt jag en rosett. Jag limmar alltid fast mina dekorationer med en Limpistol. Då torkar det direkt och sitter som berget!


Många kramar från Ulrika aka LillBlomman!

1 kommentarer:

Jasmine sa...

Det blev väldigt fint - verkligen! Och så välgjort, det ska du också ha beröm för. :)
Kram