Sidlista

tisdag 12 november 2013

Barnvagn

Min bror har fått barn och det finns så mycket roligt att skapa i papper och idag tänkte jag visa en barnvagn jag har gjort och vill du pröva på att göra en egen finns en mall HÄR. Jag har gjort om måtten lite för att få den större samt lagt till lite andra detaljer.
 
 
 
 
 
Jag har använt Bazzills blå cardstock samt den vita inuti. Mönsterpapperet kommer från Maja Design Vintage Spring Basics och heter 4th of April. Suffletten och inuti vagnen har jag använt en stans från Martha Stewart som heter Doily Lace. Handtaget har jag gjort med en bit sugrör och kanterna är en stans från Martha Stewart. Parasollet är gjord med en grillpinne samt en rund die från Marianne Design. Det finns liknande runda dies här eller här. Jag har bara bigat den i fyra olika linjer rakt över och vikt det för att få den att likna ett parasoll.
 
Jag gjorde en liten skötväska att hänga över handtaget och den har jag gjort efter egna mått. Handtaget har jag använt mig av ett band som jag klippt bort från en tröja. Jag har använt samma band på handtag samt på parasollet. Jag klipper alltid bort dessa band i tröjor och använder dem att pyssla med.
Jag har dekorerat sidorna med en vit vildros, en blå stor ros, små blå rosor och Magnolias Vintage Berries. På dem har jag lagt Stickles.
 
 
Fjärilen på sidan är en stans från Martha Stewart och insidan är dekorerad med en kudde och ett täcke dekorerat med blommor, charms, spets samt halvpärlor.

Det blev en hel del bilder i detta inlägg, men jag ville visa från så många vinklar som möjligt. Den är superrolig att göra, även om det tar några timmar och en hel del tålamod. Hoppas ni vågar testa.

Tack för att Du kikade in och ha en fortsatt fin vecka!

Kram

3 kommentarer:

Stephi sa...

vilken underbar vagn du gjort! Himlans fin.

Unknown sa...

Gud va fint! Verkligen älskar detaljerna :)

Jasmine sa...

Fantastiskt fint gjort! Detaljerna är makalöst bra och jag blir minst sagt imponerad över din skicklighet och kreativitet.
Kram