Sidlista

tisdag 7 januari 2014

A star is born

Hoppas Du hade ett trevligt nyår och att 2014 kommer att bli ett bra år!

Nu efter alla julkort - hur roligt det än är att skapa dem - så är det skönt att skapa lite annat igen. Jag fick en beställning på ett kort till en nyfödd liten tös vid namn Novalie, så det visar jag för Dig här idag.
 
Jag har använt en stomme med vitt papper från Bazzill. Mönsterpapper kommer från Maja Design Sofiero - A Romantic Picnic In The Park. Jag har rivit kanterna med en Edge Scraper samt färgat dem med Distress Ink Vintage Photo. Hjärt bården på kanten samt hjärt tagen är dies från Magnolia och den stora fjärilen är en stans från Martha Stewart. 
Stämpelmotivet är från Magnolia och heter Sleeping Baby Tilda. Jag har färglagt med Distress Ink samt Distress Markers. På vingarna har jag lagt Crackle Accents och på spetsen har jag lagt Stickles.
 
Jag har dekorerat mina blommor runt stämpelmotivet och det är små rosa rosor, Cherry Blossom, rosa vildros, vit vildros samt Magnolias rosa liljor och vita Vintage Berries. Jag har lagt vit Crackle Paint på blommorna samt Stickles. Under blommorna sticker en hjärt swirl fram som är en die från Magnolia.

Tack för att Du kikade in idag och ha en fortsatt fin vecka!

Kram


0 kommentarer: