Sidlista

tisdag 28 januari 2014

Prima Ballerina

Hoppas att helgen har varit bra och att Du har en ny spännande vecka framför dig.

Idag tänkte jag visa ett fönsterkort eller ram kort som det också kallas. Om Du vill testa denna vikning så hittar Du en bra beskrivning HÄR. Det som är roligt med denna vikning är att man göra som ett litet tittskåp och skapa olika miljöer. Min tanke med det här kortet är en prima ballerina som står framför sin spegel. 
 
 
 
Jag har använt vit stomme från Bazzill och mönsterpapper kommer från Maja Designs kollektion Sofiero. Det inre papperet heter Exuberance Of Flowers In Bloom och papperet på den yttre ramen heter A Romantic Picnic In The Park. Spetsbården upptill och nertill är en stans från Martha Stewart och är en av mina absoluta favoriter. Den heter Doily Lace. Staketet är en die från Magnolia vilket även orkidéerna uppe i hörnet är. 
Jag har målat orkidéerna med Distress Ink Victorian Velvet och sedan lagt några små droppar Liquid Pearl. De vita bollarna har jag klippt ut från Magnolias DooBeePops HoneyComb paper. Fjärilarna har jag klippt ut från ett papper från Pion Design. Jag har sedan lagt Distress Stickles Rock Candy på dem för att få dem att skimra.
Stämpelmotivet kommer från Magnolias kollektion Little Circus Moscow och heter Prima Ballerina Tilda. Jag har färglagt med Distress Ink samt Distress Markers. På spets och hårband har jag lagt Stickles
Jag har satt blommor i hörnet i form av en vit krysantemum, Cherry Blossom, liten ros, vit vildros samt rosa stor ros.

Tusen tack för titten och hoppas Du får en härlig vecka!

Kram


2 kommentarer:

Pysselfröken sa...

Vilket underbart kort du har gjort Åsa!
Kram Frida

Jasmine sa...

När jag ser kortet vet jag direkt att det är du, Åsalill, som har varit i farten igen. Så fint! Dina hörn och hur du kombinerar blommor är verkligen snyggt. :)
Kram