Sidlista

tisdag 14 januari 2014

Shaker Card

Vi börjar närma oss mitten på Januari och nu har väl ändå vintern kommit på allvar. Snö och kyla och det med blandade känslor. Det blir ljust och fint, men jag är ingen vän med kylan. Hur är det för Dig?

Idag visar jag ett vintrigt kort i form av ett Shaker Card. Det är lite pyssligt, men det blir en fin effekt med "snön" i kortet tycker jag.
 
Jag har använt med av mönsterpapper från Maja Design Vintage Autumn Basics - no.XI samt no.XII. Under skymtar en bit wellpapp som jag lagt vit Crackle Paint på samt en kakservett och en bit notpapper. Staketet är en die från Magnolia.
 
Stämpelmotivet kommer från Magnolia och heter Tilda with Snow Heart. Jag har färglagt med Distress Ink samt Distress Markers. På hjärta och mösskant har jag lagt en snöpenna för att få en puffig effekt. På spetsen har jag lagt Stickles. Glittret inuti är från Martha Stewart vilket även snöflingan är. Du hittar en likande stans HÄR.
Granarna är en die från Magnolia och jag har lagt embossingpulvret Frantage på dem samt Glitter Snow för att få riktig vintereffekt. På tagen upptill har jag hängt en liten bjällra som jag färgat med vit Crackle Paint.
 
I mitt blomhörn har jag använt mig av en stor vit krysantemum, en ros, en Cherry Blossom samt Magnolias Vintage Berries. Jag har även dekorerat med en kotte samt två små silverkulor som jag köpte på en marknad i Italien.

Ha en riktigt härlig vintervecka och glöm inte att ansöka om att bli designer på Scraplagret. Kika in HÄR för mer information. Du har fram till den 30/1 på Dig att söka!

Kram


1 kommentarer:

Susy sa...

Underbart vackert och vintrigt kort!

KRAM SUSY