Sidlista

tisdag 18 februari 2014

Vintage Photo

Då jag gjort en hel del kort med Magnolia motiv ett tag nu kände jag för att göra något annat och då jag älskar vintage så blev det ett kort som går i det temat.
 
Jag har använt vit bas från Bazzill. Mönsterpapper kommer från Magnolia och heter Love Postcards. Jag har skrapat kanterna och färgat dem med Distrees Ink Vintage Photo. Några av mina dekorationer är kakservett, gasväv, wellpapp med Crackle Paint, säckväv, tag, band och spets.
 
Motivet kommer från ett klippark från Pion Design. Jag älskar dessa vintage bilder. För att få den riktiga vintagekänslan i bilden har jag använt mig av UTEE och ett kylskåp. Först använde jag en embossingdyna på motivet. Sedan strödde jag över ett lager med UTEE. Därefter värmde jag med embossingfönen. Detta upprepade jag tre gånger och sedan lade jag bilden i frysen i 10 minuter. När jag tog ut bilden böjde jag och knäckte så att det blev sprickor som jag blev nöjd med. Ramen kommer från Prima och fjärilen kommer från ett klippark från Pion Design. På den har jag lagt Stickles Clear Rock Candy.
 
Jag har dekorerat på ena sidan med en tyllblomma från Prima. De övriga blommorna är bl a brun vildros, vit vildros, brun ros samt Vintage Berries. Nyckeln är en charm som jag har målat med Crackle Paint.

Tusen tack för besöket idag och jag hoppas vi ses igen om en vecka!
 
Kram

1 kommentarer:

Maria sa...

Underbart fint kort!