Sidlista

fredag 7 mars 2014

Happiness - Ny designer

Hej allesammans!

Erika Winterlia heter jag och jag är så glad att få meddela att jag nu är ny medlem i Scraplagrets härliga design team. Det är en stor ära att få vara en del av detta team och jag hoppas att ni som läser denna blogg kommer att bli inspirerade av det jag knåpar ihop och visar här.

Eftersom jag känner en stor glädje över att få vara en del av detta team så tänkte jag att det passade bra att göra ett kort dagen till ära också. Och vad passar då bättre än att använda den härliga ordet "Happiness" från Wood Icons - Word från Prima?

Här är kortet jag gjort till idag. Det är ett ganska enkelt kort med inte allt för mycket dekorationer. Enkla, snabba kort (CAS) är verkligen min typ av stil och ni kommer nog få se mycket mer av den typen av projekt från mig framöver. Så jag hoppas ni gillar det :)


För att göra detta kort har jag använt mig av Bazzill Yam Trio - Cantaloupe som kortbas och sedan har jag klippt ner ett mönstrat papper från Magnolia Little Easter - Vintage Tulip och "distressat" kanterna på det med hjälp av Prima - Ingvild Distressing Tool och Distress Ink Pad - Walnut Stain.

När jag sedan skulle fästa ordet så insåg jag att det blev för rörigt med mönstret i bakgrunden och det syntes inte bra alls. Så jag använde lite Claudine Hellmuth Studio Gesso för att tona ner färgen lite. Jag passade även på att skvätta lite färg över kortet för att få lite mer detaljer. Det syns dock inte så jättebra på fotot, men desto mer på riktigt. Som en sista detalj lade jag till några enamel dots jag hade liggandes hemma.

Här är en liten närbild på kortet också.

Det var allt för mig idag och jag hoppas att ni gillar kortet jag gjort och jag är tillbaka med ett nytt alster om en vecka. Glöm inte bort att kika in i webbutiken också om ni är intresserade av några av de produkter jag har använt.


1 kommentarer:

Åsalill sa...

Välkommen till Scraplagret! Kul att se dina vackra kort och en total motsats till mina som är fullpackade med detaljer :) Jag ser fram emot att se dina skapelser framöver.

Kram
Åsalill