Sidlista

tisdag 11 mars 2014

Scrap Book

För ett tag sedan köpte jag en anteckningsbok som jag tänkte altra och förvara skisser, idéer och masker i. Jag la den åt sidan ett tag för att jag visste inte riktigt hur jag skulle dekorera den, men så fick jag Bo Bunnys nya papper Primrose i mitt senaste DT paket och då föll allt på plats. Vilka underbara papper!
 
 
Anteckningsboken köpte jag på IKEA men i shoppen finns en liknande bok HÄR. Jag började med att använda ett mönsterpapper som heter Gate som första baspapper. Ovanpå det hittade jag ett fantastiskt papper med fjärilar som jag älskar och det heter Bliss. Jag har rivit kanterna på båda papperen med en Ingvild Distressing Tool samt färgat kanterna med Distress Ink Walnut Stain. Nertill på fjärils papperet har jag fäst en bit brunt "tassel" band.
 
Den runda cirkeln samt fjärilarna har jag klippt ut från papperet Garden. Cirkeln har jag satt dit med hjälp av häftkuddar. Då jag tänkte fylla min bok med diverse pyssel saker så fick den sitt namn Scrap Book. Alfabetet hade jag själv men liknande alfabet hittar Du HÄR. På fjärilarna har jag lagt Stickles Rock Candy för att få dem att skimra.
Jag har använt några av Bo Bunnys die-cuts på boken samt deras härliga Washii Tejp. Under fjärilspapperet skymtar även en kant die från Magnolia som jag stansat ut från mönsterpapperet Timewashed. Jag har dekorerat med rosa vildrosor samt små rosor i rosa och vit med rosa i mitten.

Tack för att Du kikade in idag och hoppas Du blev inspirerad att göra en egen bok att fylla med härliga Scrap saker eller annat. 

Kram

0 kommentarer: