Sidlista

tisdag 8 april 2014

Have a Sunny day

Idag visar jag ett vårigt kort som även passar som påskkort. Jag har gått lite utöver min "comfort zone" när jag använder gult och grönt, men det känns kul att använda mer färg som man blir glad av. 
 
Jag har använt mig av en vit stomme från Bazzill. Mönsterpapper kommer från Maja Design. Andra dekorationer är spets, wellpapp med Crackle Paint, kakservett samt hjärt tag med papper från Bo Bunnys Primrose.
Stämpelmotivet kommer från Magnolia och heter Happy Easter Tilda. Jag tycker det är en härlig stämpel med mycket liv i. Jag har färglagt med Distress Ink samt Distress Markers. På spetsen har jag lagt Stickles
 
 
Jag brukar inte dekorera med så stora blommor, men då jag testade dessa tyckte jag de passade. Den stora blomman kommer från Prima och det gör även den gula blomman. Jag har även dekorerat med tulpaner, vit lilja, små gula rosor samt Vintage Berries. Bladen är en die från Magnolia.

Ha en fin dag!

Kram

0 kommentarer: