Sidlista

fredag 27 november 2009

Julpapper utan jul?


Låt oss säga att du har ett foto framför dig, med din gammelmormor som står i en blomstrande trädgård. Skulle du då valt att scrappa fotot med julpapper? Troligtvis inte? Är jag galen?

Nejdå, inte alls. Det är bara det att flera av Maja Designs julpapper inte föreställer exakta julmotiv, och dessutom går de i grönbeige toner som kan passa till mycket.

Såhär blev det när jag använde pappret Morfars Gran som bakgrund:

Det formade pappret kommer från MM, och formen i sig är gjord med ett annat av MM-pappren som mall. Uppe i hörnet står en utklippt tjej från ett tredje MM-papper.

Jag har också använt de stora härligt rynkiga rosorna tillsammans med hortensior från Prima. Alfabetet med tygkänsla passade bra till liksom fåglarna som jag målat med Crackle Paint. Även på den högra kanten på layouten har jag kladdat med lite av färgen. Den roliga knappen i en av blommorna kommer från Myrorna :)

På själva spröten i mitten av rosorna la jag på ytterligare lite lite crackle paint. Fjärilarna kommer från egna gömman.

Det finns inga begränsningar till vad man kan använda sina prylar till, det enda som sätter stopp är fantasin! :)

/ Emma

1 kommentarer:

Linda sa...

Så fint du har gjort Emma! :)