Sidlista

fredag 18 december 2009

{Lucka 18} - Röbetsburk = godisburk


Visst är det mysigt att julbaka och göra julgodis? Idag tipsar vi om hur du busenkelt gör en fin burk att ha ditt godis i.

Du behöver en tom glasburk, t ex en sådan som det varit rödbetor eller inlagd gurka i. Tappa upp hett vatten i diskhon och låt burken ligga en liten stund, så att du sedan lätt kan dra bort den gamla etiketten.

Nu är det dags att piffa till den:

Jag klädde min burk med papper från Maja Design, knöt fast lite natursnöre och fäste spets längs lockets kant. Mitt på fäste jag en etikett med några pärlor och alfabetsstickers. Allt material är fäst med dubbelhäftande tejp.

Tyvärr var Ahlgrens Bilar det enda i godisform som jag hade hemma, så de fick ligga som demogodis i burken :)

Detta blir även en fin present på julafton med mottagarens favoritgodis inuti.

{Dagens lucka} - För var 3:e Maja Design-papper du köper får du 1 på köpet/gratis! Lägg pappren i kundvagnen som vanligt, så drar vi av summan manuellt.

Gäller tom kl. 13.00 den 19 december och kan ej kombineras med andra erbjudanden.
Många av pappren går även att använda till annat än jul...

/ Emma

0 kommentarer: