Sidlista

lördag 2 januari 2010

Min förlorade julstämning...

Jag vet inte hur det är med alla er andra, men jag lyckades inte riktigt finna någon julstämning under nästan hela december. Jag tror att den drunknade i alla göromål på jobbet inför terminens slut. När man är lärare på högstadiet, som jag är, finns det två månader på året då man kan glömma allt vad eftertanke, och lugn och ro heter, och det är de månader då betygen sätts. Så det är egentligen inte konstigt att julförberedelserna får stå tillbaka för allt annat.

Som tur väl är har vi en tradition, att åka till Köpenhamn och gå på julmarknad på Tivoli. I år åkte vi helgen innan jul, och vet ni vad? Där, på ett gnistrande kallt Tivoli, bland allt julpynt, tomtar och glöggdoftande små bodar, där kom den smygande, julstämningen. Tack och lov!

Jag har använt papper från Making Memories Vintage Findings, Prima och Inkido, ros, hydrangeor, krysantemum och blad från Prima samt fantastiskt fina thickers från American Crafts.

//DT Jenny

0 kommentarer: