Sidlista

onsdag 17 februari 2010

Tre busenkla kort med Grattiskramar rund

Ibland är det bara så att less is more!

Här visar jag tre superenkla kort med utgångspunkt från min mest använda grattisstämpel, Grattiskramar rund från Inkido. Själva egenskapen att stämpeln är rund tycker jag gör den extra dekorativ, och det behövs inte så mycket mer:

Övrigt material: Bazzill Cherry Vanilla, mönstrade papper Pink Paislee/Inkido Prick, minirosor, pärlor, band

Grattismotivet är embossat på Inkidos prickiga papper med pulvret Choklad.

Övrigt material: Bazzill vit/röd/rosa enfärgade papper, mönstrade papper Inkido Prick, Cherry Blossom Red, minirosor, pärlor, rödrutigt band

Även här har jag embossat motivet på ett av de prickiga pappren, denna gång med körsbärsdoftande Gel-a-tins Scented Embossing Powder. Det luktar himmelskt gott!

Övrigt material: Bazzill Kraft, mönstrat papper MM Just Chillin' Boy - Flocked Camo

Motivet är embossat och chalkat runt kanterna. Det underbara pappret är flockat på de bruna partierna, vilket betyder att det känns som sammet när man tar på det. Just detta kort passade bra till min svåger, grabbar brukar ju gilla det lite mer simple and clean ;-)

/ Emma

0 kommentarer: