Sidlista

söndag 28 mars 2010

Påskkort med GCD - del 2

Idag visar jag fler av de påskkort jag gjort med de härliga pappren från GCD:

Här ett Z-kort med Bazzill Lily Pad som kortstomme. Motivet på framsidan består av massa stämplar från Primas set Songbird, som jag stämplat med i olika distressfärger och embossat.

Jag gjorde hål i högerkanten på mitt "motiv", trädde genom snöre och fäste motivet. Sen binds kortet ihop genom en enkel rosett på vänster sida. Bara att öppna så fälls kortet ut:

Inuti har jag stämplat ännu mer med Primas clearstamps, och embossat textmotivet Glad Påsk 4 från Inkido.

Även kortsidan inuti kortet kläddes med papper.

Dekorerat med Primas Hydrangeas, ros med glitter och en söt pin.

Vackra pärlor från Inkidos nya pärlmixer, och Primas läckra spets som jag fäst med dubbelhäftande tejp bakom motivet.

/ Emma

0 kommentarer: