Sidlista

onsdag 17 mars 2010

Påskkort med GCD

I år har jag och kommer jag att använda GCD:s kollektion Homespun Chic till mina påskkort. De glada pappren får mig att tänka på våren, och även om de inte är direkt orange eller gula så tycker jag de passar perfekt. Påsken måste ju inte vara bara gul?Kortstommen är vikt av Bazzill Lily Pad. Det småblommiga pappret passade fint till den storblommiga bården, med Inkidos pärlor i mitten. Bollfransen längst ned är en stor favorit hos mig!

Stämpelmotiven Påsk G och Fågel sittande har jag embossat - fågeln direkt på pappret och hälsningen på ett annat GCD-papper, som jag sen klippte ut runt motivet och fäste med 3D-kuddar.

Som dekoration har jag klippt ut delar av en kvist från Primas Valentine Vine, och limmat fast på kortet. Lite glitterlim på bladen gör det extra festligt :)

Jag ville gärna göra lite fint inuti kortet också. Jag stämplade med Primas clearstamps i olika färger och satte dit en utklippt journalingruta från Cosmo Crickets Elements. Avslutningsvis embossade jag motivet Glad Påsk 4.

Jag har också satt ett låtsasfrimärke bakpå kortet. Tyckte bara att det var en kul grej :)

/ Emma

0 kommentarer: