Sidlista

onsdag 26 maj 2010

{ett}

Den första födelsedagen är såklart väldigt speciell, och såklart måste den scrappas om! Här en liten 1-årig dam som mumsar på en god kaka:

Jag har använt de softade men ändå färgfulla pappren från My Mind's Eye Clever, tillsammans med bingokort och stickers i form av en fågel. Fågeln satte jag på en bit enfärgat papper, figurklippte och fäste med 3D-kuddar. Den formade prickiga papperskanten är utklippt från tillverkarremsan (den man skär bort längst ned på pappret). Fotona satte jag lite lite snett med flit på de svarta fotomattorna.

De utklippta blommorna kommer från ett av October Afternoons papper, jag tyckte de påminde lite om bakelseunderlägg :) I övrigt thickers-bokstäver med Crackle Accents...

... och lite bling från Prima. Jag har förstärkt det rosa i pappren genom att gnugga in distress ink Tattered Rose med Ink Blending Tool, som syns längst upp på fotot.

/ Emma

1 kommentarer:

Nenne sa...

Mmm, detaljerna Emma! :D Helt underbar!