Sidlista

lördag 29 maj 2010

Två kort med October Afternoon

De nya kollektionerna från October Afternoon lockar verkligen till att leka i pysselhörnan :) Det första kortet kan jag dock inte ta åt mig äran för - det är en riktig härmning av Angie Hagists kort som jag såg på October Afternoons egen blogg.

Jag gjorde likt Angies kort och byggt upp ett landskap av papper från kollektionen Fly A Kite, med rivna och klippta kanter och former plus tillhörande stickers. Lite spets från Prima längst ned, och blingstenen och knappen från egna gömman.

Solen är gjort av flera utklippta "drakar", som jag sen fäst på 3D-kuddar.

Den lilla flickan leker vid strandkanten... kanske låtsas hon att hon plockar snäckor? ;-)

Till det andra kortet använde jag kollektionen Thrift Shop (men kollektionerna går utmärkt att blanda!). I mitten fäste jag en utklippt blomma med den söta runda stickersen med telefonen i mitten. Jag sprayade lite ljusturkos glimmer mist på pappret med text, och stämplade lite i hörnen med hörnet av stämpeln Not Kollage från Inkido (min nya favoritgrej!)

Det finns även Shape Stickers med blommor och andra former, så man slipper klippa, men jag vågar inte ta av dem för att det ska räcka till er ;-) Dessutom tycker jag ju om att klippa *s*

/ Emma

0 kommentarer: