Sidlista

lördag 3 juli 2010

Glass i stora lass

Ni har säkert sett sådana här glasskort förrut, men de är så roliga att göra och fina att ge bort, så här får ni se två till. Enkla att göra och rinner inte i värmen.

Jag gjorde en lakritspuck och en ....hmmmm blå variant, gräddglass med jordgubbssmak och isöverdrag, får det bli.

Här har jag använt mig utav Maja Designs läckra sommarpapper, pyntat med Prima blomma och Maya Roads underbara bingopluppar i trä. Den söta lilla kronan i chipboard som jag embossat i vitt.


På insidan har jag stansat ut ett ljus cardstock och klistrat in, så man kan skriva sin hälsning. Ääven här fungerar bandet som en låsning, så kortet inte ska öppna sig.

På mitt andra glasskort har jag använt bokstäver från October Afternoon. Den rosa blomman är från Prima, den har jag dekorerat upp lite extra med en utstansad blomma och lite rosa tyll, så det blir lite mer volym på det.

Samma här så fungerar den lilla bandbiten som låsning utav kortet.

Närbild på blomman, så det syns lite bättre tyllen och fluffet.

Insidan gjorde jag enkel , med bara lite vitt att skriva sin hälsning på.

Hoppas att ni har blivit inspirerade att tillverka egna glassar i sommarvärmen.

2 kommentarer:

Pysselbus sa...

Superläckra kort, Pernilla! Blir sugen på glass trots att det är före frukost än så länge... ;-)

//Linda

La Vikinga sa...

BUSKUL!!!

DEN IDÉN KOMMER JAG NOG ATT VILJA TESTA!!

cHARLOTTA