Sidlista

torsdag 19 augusti 2010

Jontes sparbössa

Minsta killen har precis kommit på det där med pengar - att man inte kan köpa allt på en gång utan att man måste spara, så han sparar och räknar för fulla muggar. Jag bestämde mig för att göra en liten sparbössa åt honom!


Det randiga pappret från Maja Design är så läckert! Jag klippte till en lagom bit som jag sedan fäste runt burken med dubbelhäftande tejp, absolut bästa sättet när man altrar plåt eller plast.


Sedan öste jag på med dekorationer från October Afternoons klisterark, både Thrift Shop och Fly a Kite, natursnöre, en fin pin, matchande blomma och en massa blå pärlor.


Texten skrev jag med OA's små bokstäver (jag tror jag har sagt det förut men de är helt perfekta!) och lite större bokstäver ur mina gömmor. Jag ville naturligtvis ha med en "krona" på sparbössan ;)


Nu måste jag gå och köpa mer sådana här smaskiga rullar (precis som att det gör något!?) i den perfekta burken, för storasyster Alice vill så klart ha en alldeles egen sparbössa också! Rosa såklart!




3 kommentarer:

SaraG sa...

fin!

Piglet sa...

Helt underbar! Nu blev jag jättesugen på att göra en sparbössa, kanske med Parisbilder på eller något ... till Paris kan man ju alltid åka :)

Malin sa...

urläcker!