Sidlista

måndag 13 september 2010

Mönstrad bakgrund och dekorationshav

Vissa mönstrade papper tycker jag är så fina som de är, att jag gärna använder dem som bakgrund än skär i dem. Sen bygger jag på, ofta med Glimmer Mist och olika dekorationer i klumpar. Som här:


Ett av Magnolias Bon Voyage-papper som bakgrund, sprayat med turkos mist ovanpå en swirl-mask från Tim Holtz. De små alfabetsstickersen kommer från samma ark som stjärnorna - tyvärr såg jag precis när jag skulle fota att jag tappat ett "K" på vägen ut, men orkade inte upp och leta efter det just då :)

I ett av hörnen byggde jag upp en pöl med dekorationer, bestående av utstansad swirl målad med akrylfärg, ros från Prima, kugghjul från 7Gypsies och fjäril från Jenni Bowlin. Lite pärlor fick såklart plats också :)

I ett annat hörn använde jag en halv utstansad fjäril, som jag först sprayade med mist. Sen klädde jag in den stora vingen med Tim Holtz Tissue Tape.

Tejpen är förvånansvärt starkt för att samtidigt vara så mjuk och smidig, så därför var det väldigt enkelt. Jag satte bara två bitar över vingen, vände på allt och skar bort den överflödiga tejpen runtom och i hålen. Voilá!

/ Emma

0 kommentarer: