Sidlista

tisdag 14 september 2010

Jag låtsas jobba...


Ibland när jag har ett foto och ett tema för en layout men inte vet vad jag ska använda för titel letar jag runt på internet efter passande titlar. HÄR finns en sida med titlar som andra har använt, eller så använder man kända citat eller låttitlar. Jag fastnade direkt för den underbara titeln: "Jag låtsas jobba, de låtsas betala mig.."


Nu är ju inte det hela sanningen för jag älskar verkligen mitt jobb, men inom landstinget är ju inte lönen den högsta om man säger så, möjligen som hjärnkirurg men definitivt inte som läkarsekreterare! Jag har mitt lilla rum med mitt eget skrivbord, telefon och dator och dessutom underbara arbetskamrater och ett arbete som är trivsamt med möjlighet till utveckling, kan inte bli mycket bättre än så för mig!

Jag använde remsor av de underbara Conservatory-papprena från 7Gypsies, det är såna papper som jag inte vill använda hela på en gång för jag vill ha dem kvar! Dessutom har de så många små detaljer som man vill ha med! Då är det perfekt att använda remsor av pappret för att ge färg och struktur till layouten. Jag har också färgat in (läs: kladdat med!) grönt och brunt chalk längs kanterna för att rama in det hela.


Härliga Prima-blommor i brunt med brads och en med en knapp i mitten.


Ovan ser man att jag använt den läckra tagen som Graphic45 har till sina nya fina dekorationer. Jag använde den till att dekorera med och skriva min journaling på, inpetat under tagen satte jag en bit overlay från MME.

De fina bokstäverna är även de från Graphic45 - de har verkligen lyckats med sina nya läckra dekorationer och bokstäver! Knapparna ser ni nedan, den ena med de läckra kugghjulen från 7gypsies. Jag färgade in ett par manillatags med samma chalks som runt cardstocken och petade in under det mönstrade pappret.



0 kommentarer: