Sidlista

måndag 20 september 2010

Självstudie

Jag älskar verkligen Maja Design och Sommartider-pappren har blivit en klar storfavorit hos mig - inte bara till somriga foton.

I somras gjorde jag en "intervju" med mig själv, med frågor liknande de som brukade finnas i sådana där "Mina Vänner"-böcker när man var liten. Jag tänker att det skulle vara kul att göra en sån här varje eller åtminstone varannan sommar, och se vad som ändras med tiden.

Som bakgrund har jag använt Iskall Saft, och ovanpå det Tim Holtz klockmask med Glimmer Mist Creme de Rouge. För att förstärka tidstemat ytterligare har jag också använt klockstämplar från Crafty Individuals, stämplade med Distress Ink Victorian Velvet.

Texten skrev jag ut på ett ljusrosa enfärgat papper. Dekorerat med knapp Jenni Bowlin, brad YouDo och diverse charms samt pärlor.

Blomman från Prima är också sprayad med mist.

Bokstäverna kommer från Prima och October Afternoon.

Apropå temat så kommer ni väl ihåg månadens utmaning Tiden? Det här kanske kan vara ett sätt att använda utmaningen på (fast med fler foton) :)

/ Emma

0 kommentarer: