Sidlista

tisdag 25 januari 2011

Home Sweet Home


Fortsätter att skapa av Modern Homemaker-serien från October Afternoon. Blev så inspirerad av serien att jag pysslade ihop små hus. Det blev så tomt på hyllorna efter jag tagit ner tomtarna, så jag tänkte att små våriga hus kan passa där istället.

Tre små hus blev det i olika storlekar och utseende, det ena huset fick ett snett tak bara för skojs skull. Stommarna gjorde jag i kartong och taken i wellpapp. Alltså förpackningsmaterialet som DT-paketet kom i. ;)

Det första huset är dekorerat med 2 olika papper från OA - Party Line och Canning Jar. Sen är det en spets från Websters Pages och en bingobricka från Maya Road. Bokstäver från OA, pärlor från Inkido och en bit natursnöre.

Till det andra huset har jag använt Party Line och Percolator. Dekorerat med canvasbård från Pink Paislee, stickers från OA, band från Maya Road och en röd ros.


Det sista huset är dekorerat med tejp från Tim Holtz, en spets utstansad med en Magnolia die, zick zack stickers från OA och en härligt skir körsbärsblomma. Till detta huset har jag använt pappren Cherry Pie och Flour Sack.

Det blev genast lite gladare och ljusare på min hylla här hemma! Vad har ni för vårpynt?

2 kommentarer:

Nenne sa...

Supersöta! Härlig idé!

hemma är det nya blommor i fönstren och en och annan fågelholk!

Lady Gaggig sa...

Guuuu, så gulligt!
Och det kan man verkligen kalla "scrapping"!!
Att ta vara på material som normalt annars kastas bort....det är ju så det ska vara!!

Kanonfint!
Jenny