Sidlista

onsdag 19 januari 2011

Pink Paislee + Ladybug = jul

Som sagt så gillar jag att scrappa färska foton, och här kommer sista layouten för julen 2010:

Bakgrundspappret är från Pink Paislees Parisian Anthology, infärgat i kanterna med Distress Ink Frayed Burlap och Ink Blending Tool. Det blir så häftigt med de upphöjda, glaserade detaljerna som kommer fram när man sätter färg på det.

Ovanpå det ett vackert papper från Ladybug, Tim Holtz tejp (ja jag vet jag använder den jämt! :)), siffror från Pink Paislee och i vänstra kanten sticker en crystal drop fram.

Vita hydrangeas med blå pärlor i mitten och utstansad swirl med Magnolias die.

På baksidan av det rutiga pappret fanns en kalender. Jag skar ut december och fäste vid fotona, tillsammans med Tim Holtz urtavla och snöflingor i koppar.

Jag älskar att "smutsstämpla", alltså stämpla flera gånger utan att ta nya färg för att få motivet att tonas ut. Här har jag använt flera av Inkidos stämplar för ändamålet :)

0 kommentarer: