Sidlista

fredag 8 april 2011

Glada PåskÄgg

När jag skulle göra den här enkla och lite roliga hållaren till chokladägg, fick jag låna barnens ägg som de fått av farmor.

Jisses vad lång tid det tog att få tillbaka äggen, tyckte de. Jag hade tre små näsor som stod brevid och kollade mig hela tiden och frågade om jag aldrig var klar snart.

Jag hann precis fota dem innan de blev uppätna.

Det första äggen fick en gul klädsel, med ett sött litet blommigt band om sig. En röd ros och några oranga hydrangeas och härligt vårgröna blad.

Det andra ägget fick blå blommor, en brad och så de härliga bladen från Prima.

Den här söta rosa förpackningen dekorerade jag med papper från Crate Paper, en gul knapp och så en härlig röd ros med tyll i.

Kantstansarna som jag har använt kommer från Martha Stewart och EK Success, Emma har fått in några riktigt fina i shoppen. De små söta blommorna är en liten retroflower. Och den större blomman under den röda är en Magnolia die.

Mallen som jag har använt hittar ni HÄR.

Kram Nilla

0 kommentarer: