Sidlista

onsdag 6 april 2011

Hjärtliga gratulationer


Hittade en beskrivning på ett roligt pop up kort, jag gillar kort som "rör" sig! Det blev ett kort som passar till bröllop, förlovning eller varför inte ett kort till blivande föräldrar. Tycker att Tilda ser ut att vara lite rund om magen... ;)

Använt gul cardstock som bas och det randiga pappret kommer från Crate - Potrait. Även etiketten bakom motivet är från Crate - Potrait utklippspappret. Stämplat etiketten med Not Kollage från Inkido och sen dekorerat med en bling swirl från Prima.

När man drar i det undre pappret ställer sig motivet upp och man kan ha det stående. På pappret man drar i har jag stämplat en hälsning med en textstämpel från Inkido, jag har använt distressdyna Pumice Stone.

Söta Tilda och Edvin har jag färglagt med Copic och jag valde en färgställning som matchar kortet.

Från sidan kan man se hur kortet är uppbyggt. Det ser avancerat ut med det var inte krångligt alls. Denna vikning är också perfekt till barnkalasinbjudningar!

1 kommentarer:

Zima sa...

Åh vilket jättefint kort! Gillar vikningen.