Sidlista

onsdag 25 maj 2011

Smultrontopp

Länk
Detta foto med den lilla jordgubbsmössan på knoppen tillsammans med det ljusgröna vårgräset, fick mig att tänka på färgerna i Webster's Pages kollektion Ladies & Gents. Lekfullt och fräsht, men med en touch av elegans som alltid med Webster's:

Jag använde limegrön cardstock som bakgrund, som jag färgat in i kanterna och sprayat med lite Cadillac Pink mist. Ladies & Gents-pappren är så fina på båda sidor att jag inte riktigt kunde välja, så det blev lite av både och :)

Cirklarna är utstansade i ett av Webster's vellumpapper med Spellbinders dies, och sen fästa med häftklamrar. Längst upp har jag stansat med en Martha Stewart punch i kanten.

Bokstäverna kommer från Crate, och som ni ser innehåller arket flera alfabet som matchar varandra.

Intill min utklippta blombukett dekorerade jag med limegrön favoritblomma och gnistrande rosa hjärta från Prima.

0 kommentarer: