Sidlista

lördag 14 maj 2011

Somrigt med Prima


Eftersom Blogger inte fungerade som vanligt i torsdags kom detta inlägg aldrig upp, så det kommer nu :)


Nu när vädret är så himla fint blir jag sugen på att scrappa somriga bilder. Jag har plockat fram lite foton från förra årets semester på västkusten:

Som bas har jag använt ett papper från Primas kollektion Botanical, som jag sen färgat in i kanterna med vit Stazon. Det ger ett lite dimmigt och soft intryck.

Sen använde jag baksidan av ett vaniljvitt papper, som jag gått lös på genom att gnugga in ljusbrun distressfärg, stänka med distresser och pensel, Glimmer Mist och de nya stämplarna från Crafty Individuals.

Dekorerat med stickers från samma Prima-serie och Primas vackra blommor...

... tillsammans med Tim Holtz älskade Tissue Tape, och de snygga bokstäverna med lite lack ovanpå:

I övrigt syns också ett par av Webster's små resinblommor och en utklippt flagga från ett Webster's vellumpapper.

Jag rekommenderar dig som inte provat att ta fram ett vitt papper och börja leka med färger och stämplar - det är hur kul som helst att göra, snyggt att ha som bakgrunder och resultatet blir alltid helt unikt. Det är bara att testa sig fram och ha roligt ;-)

1 kommentarer:

Zima sa...

Åh vad många fantastiska små detaljer du har på din fina layout!