Sidlista

onsdag 8 juni 2011

Öppna 'ket

En av våra favorittillverkare Sassafras Lass har alldeles nyligen kommit ut med kollektionen Sunshine Broadcast, och den finns redan i shoppen! Jag har kastat mig över papper och dekorationer (finns också alfabet), som passade fint till födelsedagsfoton som jag velat scrappa:


Här syns både papper, Foldies och stickers från serien. Foldies är perfekta om man som jag gillar dimension och 3D-effekt - bara att vika och fästa, ev. med distanskuddar.

Den turkosa ramen är gjort med Distress Stain - jag använde den andra sidan av det mönstrade pappret som "mall" och drog med applikatorn längs kanterna. Så enkelt blev det en ram! Sen var det bara att vända på pappret och fästa dit det.


De välmatchade stickersen får mer än gärna sitta lite lager-på-lager, med glitterlim och pärlor som accenter. Bokstäverna är diverse olika från gömmorna, och jag tror nog du kan gissa vad 'ket är? :)

Den skira tygblomman är en favorit från Prima, här med lite gul akrylfärg som jag sprätt över layouten.

Fjärilarna är utstansade med C.C. Designs dies. Dessa funkar precis som Spellbinders när du kör dem i t ex Cuttlebugen eller Big Shot.


0 kommentarer: