Sidlista

torsdag 21 juli 2011

Lindas Magnolia-kort #3

Hej!

Idag ska jag visa mitt tredje kort som gäst för Scraplagret, och gissa om jag har kul med paketet som Emma skickade till mig. Jag har pysslat vidare med 6*6-pappren från Magnolia och gjort ett tent-card med vit cardstock som bas.

Jag blev helt kär i det smårutiga pappret och det kändes lite lantligt. Färgen är lite obestämbart rosa/röd/vinröd, så därför har mina Tildor fått röda klänningar. Jag har klippt ut dem båda två och fäst med 3D-kuddar för att få lite djup i kortet - mini-Tilda står på stigen och väntar på Tilda.

Det är riktigt kul att kombinera stora och små Magnolia-stämplar.

Jag har använt en kantstans för att göra bården upptill och nertill på kortet, och fjärilarna är också utstansade. Alla papperskanter är chalkade och som dekoration har jag använt lite körsbärsblommor, några rosor och utstansade löv. (I shoppen finns liknande stansar från t ex Martha Stewart.)

/ Linda

1 kommentarer:

Ann Parknert sa...

OMG vad vackert! Jag blir nog lite kär i dig Linda ;-)

Det pappret måste jag bara haaaaa! :D