Sidlista

lördag 3 september 2011

Crates nya Random


Igår kom, som du kanske sett, Crates höstnyheter till shoppen. Jag är svag för både färgglatt och vintage, och Crates produkter är liksom både och :) Gillar de mysiga mönstren och färgerna med lite retrotoner i sig.

Igår kväll scrappade jag med papper och dekorationer från kollektionen Random:

Kanten på det beigerandiga pappret är stansad med ett Martha Stewart Punch Around The Page Set. Där ingår både bårdstans och hörnstans, som gör att du kan stansa runt ett helt ark och få en regelbunden ram.

Pappret som ser ut som denimjeans med mörkblå tvätt påminner mycket om distressfärgen Chipped Sapphire. Jag använde min refillflaska och sprätte med färgen över layouten, med hjälp av en pensel.

Här syns även olika stickers och ett skirt band från de matchande dekorationerna.

Överst på bilden har jag använt pärlor för att förhöja stickersen. Den vackra blå fjärilsknappen hör till det matchande kitet med läckra knappar.

Jag använde flera knappar, stickers och även cirklar från pappren, utstansade med Spellbinders dies. Vimplarna med titeln är stansade med dies från CC Designs. Jag avslutade med att lacka bokstäverna med Glossy Accents.