Sidlista

måndag 24 oktober 2011

Ett minialbum med Vintage Blue från Glitz

I mitt senaste DT-paket fick jag den underbara serien Vintage Blue från Glitz. Jag slet genast ut ett gammalt kuvertalbum från gömmorna (här finns liknande från Graphic 45) och beslöt mig för att äntligen piffa till det nu när jag hade de här fina papprena i min hand.

Förutom papprena har jag använt Teeny Alpha stickers, Glitzers (underbara blingiga motivstickers), Trims (spetsen, tyllen och pompomsnodden), också från Glitz.

Blommorna har jag stansat ut med Sizzix/Tim Holtz die Tattered Florals, och gnuggat mot ett mjukt underlag med hjälp av ett embossingverktyg för att få dem lite bulliga. I mitten på blommorna sitter ljuvliga Sparklers från Webster's.

Jag har klätt alla kuverten i albumet med dessa ljuvliga papper, och inkat kanterna med Fluid Chalk Dark Brown...

...och så har jag använt Glitzers även invändigt för att piffa till kuverten så där lite lagom, utan att albumet blir alldeles för tjockt och bulligt.


1 kommentarer:

Anna sa...

Nice! Vad är ett kuvertalbum? =)