Sidlista

fredag 4 november 2011

Ett glatt och enkelt julkort


Echo Parks julkollektion Season's Greetings är en av mina favvisar i år, för de bryter av mot allt annat med sina glada och läckra färger och mönster. Här har jag använt både papper, clearstamps och chipboard till ett enkelt julkort:

Basen är Kraft cardstock. Den röda cirkelramen stansade jag ut med Spellbinders dies, och innanför fäste jag en mindre cirkel med de stämplade snöflingorna. Snöret genom knappen finns i en bandförpackning från Crate.

På Christmas-dekorationen målade jag ett tunt lager genomskinlig Crackle Paint, vilket ger en dimmig och smått krackelerad effekt. Pärlor på blomman gör den extra fin.

Jag brukar alltid göra någon slags dekoration inuti mina kort, som man kan skriva sin hälsning på. Här stansade jag ut cirklar precis som på framsidan - en mindre inuti med stämplade snöflingor och så en i det gröna pappret som fick rama in.

Sen är det bara att skriva hälsningen i mitten innan det är dags att skicka kortet :)


1 kommentarer:

Ulrika sa...

Supersnyggt! "Enkelt" och stilrent, helt i min smak! Jättefint med kraftfärgad bakgrund!